سفر به کرمان پهناورترین استان ایران

کرمان در جنوب شرقی ایران واقع‌شده است و با ۵۳۷٬۷۱۸ نفر جمعیت به‌عنوان یکی از پهناورترین و پرجمعیت‌ترین استان‌های ایران شناخته می‌شود.

کرمان به‌عنوان یکی از کویری‌ترین مناطق ایران، حوادث تاریخی بسیاری را پشت سر گذاشته و تحت سلطه‌ی امپراطوری های بزرگی قرار داشته، بر همین اساس کرمان یکی از ۵ شهر تاریخی ایران است.

سابقه‌ی تاریخی این استان را می‌توان به دوره‌ی هخامنشیان یا حتی پیش‌تر از آن نسبت داد به‌گونه‌ای که در برخی از کتیبه‌های به‌جای مانده از داریوش هخامنشی، از منطقه‌ای به نام کرمان که از آن چوب‌های یاک برای ساخت کاخ‌های هخامنشی حمل می‌شود، سخن گفته‌شده. همچنین در بعضی از اسناد به‌جای مانده از یونانیان باستان از آن به‌عنوان منطقه‌ای که در آن پارس‌ها اقامت دارند، یادشده است.

آغاز توسعه‌ را می‌توان در دوره‌ی ساسانیان و پادشاهی اردشیر بابکان جستجو کرد. ازآنجایی‌که این منطقه از دیرباز یکی از پهناورترین مناطق ایران به شمار می‌رفت، در طول تاریخ مورد حمله‌های بسیاری قرارگرفته است که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به هجوم نادرشاه و کشتار فجیع اهالی استان اشاره کرد، در این حمله‌ی وحشیانه با سر هزاران نفر از کشته‌شدگان مناره‌ای مرتفع ساخته شد!

با توجه به همه‌ی موارد گفته‌شده در سفر به این شهر زیبا، علاوه بر کویرهای چشم‌نواز باید انتظار بعضی از کهن‌ترین آثار تاریخی را نیز داشته باشید.

در تور کرمان چرخ گردون با ما همراه باشید!

از اقلیم و آب‌وهوای چه می‌دانید؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم این استان در جنوب شرقی ایران قرار دارد و بین استان‌های یزد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس قرارگرفته است؛ بنابراین عجیب نیست اگر اقلیم آن ملغمه‌ای از همه‌ی این استان‌ها باشد. مثلاً ارتفاعات کرمان آب و هوایی سرد دارند، نواحی جیرفت و کهنوج دارای آب‌وهوای استوایی و شهداد و بم آب و هوایی کویری دارند.

به‌طورکلی استان ازجمله مناطق کویری ایران به‌حساب می‌آید و سفر به آن در فصول پاییز، زمستان و اوایل بهار توصیه می‌شود؛ اما اگر سرمایی هستید فکر سفر در فصل زمستان را کاملاً ازسرتان بیرون کنید زیرا سرمای استخوان سوزی در انتظارتان است.

 زیره از کرمان بیاورید!

اگر شکمو هستید پس در ایران‌گردی‌هایتان حتماً این سفر را بگنجانید. خوراکی‌ها بخش عظیمی از سوغاتی‌های استان را تشکیل می‌دهند و بی‌شک عطر و طعم دل‌انگیزشان هوش ازسرتان می‌برد. برای خرید این سوغاتی‌های خوشمزه کافی است در شهرگردی‌هایتان به بازارهای سنتی سری بزنید و کوله‌بار سفرتان را پر از شیرینی و خشک بارکنید.

بی‌شک زیره مهم‌ترین سوغاتی است، پسته‌ی رفسنجان، خرما و گردو و قاووت را به‌هیچ‌عنوان فراموش نکنید. در قسمت شیرینی‌ها نیز به دنبال شیرینی‌های خرمایی خوشمزه‌ای به نام کلمپه بگردید و حتماً  کماج سهن، حلوا، حاج‌بادام و حاج پسته و مسقطی سیرجان و عرقی جات گیاهی را با خود به همراه بیاورید.

اگر اهل صنایع‌دستی هستید پس قالی و ترمه و پته‌دوزی را فراموش نکنید.

 از هتل‌های کرمان چه می‌دانید؟

 هتل پارس

هتل پارس کرمان یکی از بهترین و مجهزترین هتل‌های سرتاسر ایران است. این هتل ۵ ستاره در بلوار جمهوری اسلامی واقع‌شده است و به دانشگاه علوم پزشکی و فرودگاه بسیار نزدیک است و دسترسی نسبتاً مناسبی به بسیاری از مراکز تفریحی دارد.

هتل پارس کرمان در ۶ طبقه ساخته‌شده است و ۱۹۷ اتاق سوئیت دارد و ازجمله امکانات آن می‌توان به پارکینگ سرپوشیده، اینترنت رایگان در اتاق‌ها و لابی، رستوران سه ستاره، کافی‌شاپ، باغ تابستانی، کافی‌نت، سالن آمفی‌تئاتر، خشک‌شویی و… اشاره کرد. همچنین اتاق‌های هتل پارس کرمان دارای نماهای باغ، شهر و فضای سبز است.

آدرس:  کرمان، بلوار جمهوری اسلامی، چهارراه فرهنگیان

 

 هتل جهانگردی 

اگر برای اقامت در این شهر به دنبال هتلی باکیفیت و قیمتی مناسب می‌گردید، هتل ۴ ستاره جهانگردی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

هتل جهانگردی با ۶۱ اتاق و سوئیت امکاناتی نظیر رستوران، اینترنت، پارکینگ، نمازخانه، لابی، ماهواره، فروشگاه و غرفه، کافی‌شاپ و… را ارائه می‌کند.

آدرس: کرمان، بلوار جمهوری اسلامی، نبش چهارراه شفا

 

هتل ایران‌گردی

هتل ایران‌گردی را می‌توان یکی از اقامتگاه‌های ارزان و البته تمیز کرمان دانست. این هتل دو ستاره با ۳۰ اتاق در سه‌راه هوا نیرو واقع‌شده است.

هتل ایران‌گردی نسبت به یک هتل ۲ ستاره امکانات مناسبی را ارائه می‌کند که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به پارکینگ، اینترنت رایگان در لابی، تهویه‌ی مناسب اتاق‌ها، رستوران، سالن پذیرایی و… اشاره کرد.

آدرس:  کرمان سه‌راه هوا نیرو جنب میراث فرهنگی

 

هتل آسام

اگر به‌صورت گروهی به کرمان سفر می‌کنید و دوست دارید در یک سوئیت بزرگ اقامت داشته باشید، هتل‌آپارتمان آسام بهترین انتخاب برای شما است. این هتل ۳ ستاره در ۴ طبقه بناشده است و دارای ۱۶ واحد مسکونی است و خدمات مناسبی را به مسافران ارائه می‌دهد.

همچنین هتل‌آپارتمان آسام در میدان آزادی که یکی از میادین اصلی شهر است واقع‌شده و دسترسی آن به بسیاری از نقاط شهر راحت است.

آدرس: کرمان، حدفاصل میدان آزادی و چهارراه طهماسب آباد،  خیابان شهید بهشتی، کوچه ۵

برای رزرو هتل در کرمان و رزرو تور کرمان باچرخ گردون تماس بگیرید.

 

راهنمایان تور کرمان چرخ گردون شما را با دانستنی های تاریخی،فرهنگی،اجتماعی،طبیعی،زمین شناسی جای جای سفر آشنا خواهند کرد.
ویژگی تورهای چرخ گردون برگزاری بازی ها و رویدادهای ورزشی هیجان انگیز و شاد ورزشی در سفر می باشد.

 

(این مطلب در چرخ گردون و توسط واحد تولید محتوا نوشته شده است)